Short Waves 2018: Konkurs Międzynarodowy 4 WILD BEAUTY

23.03.2018 16:00

Miejsce wydarzenia: Kino Pałacowe - Poznań, Święty Marcin 80/82

Organizator: Kino Pałacowe



96
800x600



Normal
0


21


false
false
false

PL
X-NONE
X-NONE

























































































































































































































































































































































































































/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:Calibri;}


Piękno dzikiej przyrody od zawsze fascynuje człowieka, którego wrodzona ciekawość kieruje ku temu, co nieodkryte, niepoznane i nieobliczalne. Człowiek i natura tylko pozornie się uzupełniają, subtelnie prowadząc odwieczną walkę o dominację. Pragniemy udomowić jej żywioł, zamknąć w swoich mieszkaniach, przystosować do własnego użytku, naiwnie wierząc, że nam się uda. Co takiego jest w dzikiej naturze, że tak fascynuje, oczarowuje, a nawet wyzwala pierwotne żądze? Czy w kontakcie z jej niszczycielską siłą ujawni się pierwotna, zwierzęca natura człowieka?  

La peau sauvage (Wild Skin)
 
Spokojne życie samotnej kobiety zostaje zakłócone, gdy odkrywa w swoim mieszkaniu małego pytona. Jego obecność wyzwala w niej najgłębsze pragnienia i pozwala wyrazić swoje prawdziwe “ja”.
 
The quiet life of a young and solitary woman is disturbed when she discovers a baby python in her apartment. This mysterious presence unleashes her deepest urges and will let her express for the first time who she truly is.
 
Canada 2016. Fiction. 19’. Director: Ariane Louis-Seize. Production: Art & Essai.
Graduated at the INIS film institute, won first place at SODEC's "cours écrire ton court" contest. She co-writes her first feature film, "Three Monkees".
 
 
The Rabbit Hunt
 
Siedemnastoletni Chris poluje na króliki w polach trzciny cukrowej.
Film rejestruje tradycję polowań, która wśród migrantów pracujących na farmach sięga początków XX wieku.
 
On the weekends during the harvest season, seventeen year old Chris and his family hunt
rabbits in the sugarcane fields of the Florida Everglades. The film records a tradition by which migrant farm workers have been hunting and preparing rabbits since the early 1900s.
 
USA/Hungary 2017. Documentary. 12’. Director: Patrick Bresnan. Production: - Patrick Bresnan, Ivete Lucas.
Bresnan is a visual artist and filmmaker. He holds a MD in Sustainability. He was named to Filmmaker Magazine's 25 New Faces of Independent Film.
 

Call of Cuteness
 
Konsumpcyjny koszmar, w którym przedmioty ulegają fetyszyzacji, a ciała ujawniają przyczyny i skutki władzy, przyjemności i nienawiści.
 
All that is outsourced gets back to us in this consumerist nightmare. On a global playground the cat’s body is devoured. Objects are fetishized. The bodies reveal the causes and effects of power, pleasure and hate.
 
Germany 2017. Animation. 4’. Director: Brenda Lien. Production: Brenda Lien.
Lien (b. 1995) works as an independent filmmaker and film music composer. She has won several prizes for her film and musical works and is a scholar at the “Studienstiftung des deutschen Volkes“.


Flores
 
W obliczu kryzysu naturalnego populacja Azorów jest zmuszona do eksmisji z powodu niekontrolowanej plagi hortensji. Dwaj młodzi żołnierze opowiadają o smutku tych, którzy zostali zmuszeni do odejścia.
 
In a natural crisis scenario, the entire population of Azores is forced to evict due to an uncontrolled plague of hydrangeas, a common flower in these islands. Two young soldiers, bound to the beauty of the landscape, guide us to the stories of sadness of those forced to leave the islands.
 
Portugal 2017. Fiction. 27’. Director: Jorge Jácome. Production: João Figueiras, Blackmaria.
Jácome (b. 1988) is a filmmaker, graduated in ESTC, in Lisbon. In his works he investigates relations between utopias, melancholy, disappearance and desire.

Perfect Darkness
 
Gus i Anna są na wakacjach. Podczas nocnego spaceru dochodzi do zwierzeń. Czy otoczeni dziką przyrodą będą w stanie zażegnać konflikt? Krótka opowieść o naturze miłości.
 
Gus and Anna are on holiday. During a nightly walk, Anna does a confession. Can the couple, amidst the wild nature and under a full moon, overcome the conflict? A short story about the nature of love, filmed in one shot.
 
Belgium 2016. Fiction. 24’. Director: Maaike Neuville, Production: Brecht Van Elslande & Bert Lesaffer.
Neuville (b. 1983) uses her acting experience in her work as a director - and the other way around. Filmography: “Terug Weg”, Sonnet 81, Perfect Darkness, Rouwdagboek.

Kup bilet